بیماری زونا چیست و راه درمان Fundamentals Explained

Wiki Article

دوست عزیز و همراه گرامی، لطفا توجه داشته باشید اگر چه این مطلب و سایر مطالب سایت توسط متخصصین هر حوزه تهیه شده است لیکن این مطلب فقط جنبه‌ی آموزشی و اطلاع‌ رسانی دارد و پیش از استفاده از توصیه‌های آن حتما با یک متخصص مشورت کنید.

اگر فردی دچار تاول نشود، ویروس نمی‌تواند گسترش یابد. اقدامات احتیاطی زیر می‌تواند به جلوگیری از انتقال ویروس کمک کند:

در صورت عدم تاثیر کافی لازم است با یک پزشک به صورت تلفنی یا حضوری مشورت کنید تا با توجه به شرح حال دقیق داروی مناسب داده شود.

این بیماری با سرفه یا عطسه قابل انتقال نیست و پیش از بروز تاول‌ها، مسری نمی‌باشد. هنگامی که بثورات زونا خشک و پوسته پوسته شود، عموماً مسری تلقی نمی‌شود.

جلوگیری از ابتلا به آبله‌مرغان نیز از ایجاد زونا جلوگیری خواهد کرد. ​کودکان باید اولین دوز این واکسن را در بازه ۱۲ تا ۱۵ ماهگی دریافت کنند. دوز دوم نیز مربوط به بازه سنی ۴ تا ۶ سالگی است. ​

واکسن‌ها می‌توانند به فرد در جلوگیری از بیماری زونا الناز شاکردوست بروز علائم شدید زونا یا عوارض ناشی از آن کمک کنند. همه كودكان باید دو دوز واكسن آبله مرغان را دریافت كنند كه به آن واكسن ایمنی واریسلا نیز گفته می‌شود.

اگر اینگونه باشد، شما و نوزادتان در معرض خطر این بیماری قرار نخواهید داشت.

افرادی که نباید واکسن زونا را بدون مشورت با پزشک تزریق کنند شامل کسانی هستند که:

After the chemical substances depart your technique, the paranoia goes away, too. Days or weeks of intense Alcoholic beverages abuse also can result in small-time period paranoia, and in excess of the long run, it can cause ongoing paranoia as well as hallucinations.

اختلال شخصیت پارانوئید از چه سنی شروع می‌شود؟ افراد مبتلا به اختلال شخصیت پارانوئید معمولاً در اواخر نوجوانی یا اوایل بزرگسالی علائم و نشانه‌ها را تجربه می‌کنند.

جایگزین کردن کربوهیدرات‌های ساده با کربوهیدرات‌های پیچیده (مثل نان سبوس‌دار، برنج قهوه‌ای، جو دوسر و کینوا) به کاهش التهاب کمک می‌کند و وضعیت سلامتی شما را بهبود می‌بخشد.

داروهایی را برای سرکوب سیستم ایمنی، از جمله داروهای شیمی‌درمانی مصرف می‌کنند.

به منظور تشخیص پارانوئید، روانشناس علائم و سابقه پزشکی فرد را به دقت بررسی می‌کند. همچنین روانشناس یک معاینه فیزیکی برای بررسی سایر شرایط پزشکی انجام می‌دهند.

پارانوئید یک اختلال رایج است که ممکن است مشکلاتی جدی برای فرد و اطرافیان او ایجاد کند. افرادی که به این اختلال مبتلا هستند، معمولا در زندگی شخصی، شغل و سایر روابط خود دچار مشکل می‌شوند و نمی‌توانند زندگی راحتی را تجربه کنند. اکثر این افراد نسبت به درمان مقاومت می‌کنند و احساس نمی‌کنند که مشکلی جدی دارند.

Report this wiki page